13 januari, 2009

Kanske?

Jag är varm och trött, har skola imorgon, tjoho. Ser verkligen inte någon mening med att ens gå till skolan nuförtiden. Vanligtvis kan jag övertala migsjälv på något sätt, men jag lyckas inte med det längre. Det känns bara väldigt meningslöst. Var hos en sytant idag för att sy in min klänning. Så förhoppningsvis kommer den sitta fint när jag får tillbaka den!

Fick förresten ig-varning i his&fil. igår för att jag har missat båda proven. Ja men förlåt mig så himla mycket för att jag råkade vara jävligt sjuk de två dagarna och hade 39 graders feber, en näsa som såg ut som Rudolfs mule och en mage som inte ville hålla kvar någon mat, förlåt för det. Förlåt så himla mycket för att mycket få lärare på min skola klarar av att vara liiiite flexibla och låta någon ta provet vid ett senare tillfälle ifall det nu råkar bli så att man inte kan närvara vid det första! Förlåt för det.
Men vänta nu, inget av detta kan vara mitt fel. Oj då, jag tar tillbaka mina förlåt. Kanske det inte är mitt fel att det går dåligt för mig i skolan. Kanske det är så att det är lärarna som faktiskt inte bryr sig ett piss om oss elever och inte vet ett smack om hm.. whatstheword? jo motivation! Kanske det är så att om lärarna inte ens orkar bry sig om att få eleverna motiverade till att försöka lära sig så kanske eleverna inte orkar bry sig om att lära sig något? Kanske. Ja, kanske det är så det är. Maybe.. Men vad vet jag, enligt betygen och vad mina lärare tror om mig så är jag ju korkad. :)

Goodnight motherfuckers, GOOD fucking NIGHT!

Inga kommentarer: