08 januari, 2009

blää.

Fick ett sms från Christina för några timmar sen, tydligen ska vi åka skridskor på fagdagen i gympa imorgon, jippi! Fick springa upp på vinden för att prova mina skridskor som jag inte har använt på 3 år! Förra året glömde nämligen läraren bort att han hade lovat oss att vi skulle få åka skridskor. Och året innan det, i nian, var jag sjuk den enda dagen vi hade lyckats fått bokat isbanan. Samma dag som vi skulle på frölundamatch med Hummerhielms, fan vad sur jag var över att jag var sjuk då alltså! Eller ja, så sur man kan vara när man ligger med 40 graders feber och otrooooligt ont i njurarna. Men hursomhelst, imorgon blir det skridskor! Jippi!

Skulle egentligen velat ha med mig min kamera men jag vet inte om jag vill ha med den ut på isen när jag inte har stått på skridskor på 3 år. Dessutom är det allmänt känt att allt av värde som lämnas i omklädningsrummen blir stulet.

Annars hade jag en sån där otroligt jobbig dröm i natt. Inte en mardröm, men nästan.. Det var en sån där jävla dröm där allt blir perfekt. Allt är verkligen skitbra och gudarna ska veta att denna gången var det bättre än någonsin. Man börjar vakna och är fortfarande lite halvt kvar i drömmen, men sen börjar man sakta inse att det är bara en dröm. Allt det där perfekta är bara en dröm och man håller på att vakna från den. Man försöker desperat somna igen, men misslyckas. Man inser att det bara var en dröm, en värdelös jävla irriterande förbannat perfekt dröm!!! FAN DÅ!
Jag har skrivit om detta fenomen förut, jag vet. Men denna var så bra. Jag kan inte ens tänka på den utan att börja gråta. Usch.. Hoppas att jag har glömt den tills imorgon.
Var inte i skolan idag. Kände liksom att det inte fanns någon poäng och det har jag ju ioförsig rätt i. Det finns ingen poäng för till och med när man försöker så bara allt skiter sig. Så varför i helvete skulle jag ens bry mig om att försöka?

Nu ska jag duscha!

Inga kommentarer: