26 november, 2008

Tandläkaren.

Jaha nu har mamma fixat tid hos en tandläkare i Haugesund, jag behöver tandställning nämligen. Åh herregud jag kommer ha tandställning på min 18årsdag kom jag precis på. Det sög ju litegrann. Men om bara mina tandläkare i Vbg hade varit liiiiiiite smartare och kommit på att jag behövde tandställning liiiiiite tidigare så hade jag vart förbi allt detta redan.. men nu är det som det är. Unfortunately.

Anledningen till att jag ska till Haugesund (ligger ca 45 min härifrån) för å gå till tandläkarn är att om ni hade hört skräckhistorierna om den enda tandställningstandläkaren som finns här hade ni inte heller velat gå till honom. Kort fråga, heter det "velat" eller "viljat" ? Nu när jag håller på och omringas av massa norska texter hela tiden glömmer jag bort min svenska grammatik, inte bra om jag ska skaffa mig jobb. Eller tja, vem vet. Tycker det är onödigt att bli dålig på något man har varit bra på bara.

Nu ska jag göra sallad till maten!
Ha det bra! ;)

Inga kommentarer: