15 november, 2008

Bergen.

Det blev inget inlägg om Bergen igår, när vi kom hem från restaurangen satte jag mig bara här vid datorn och såg på film. Försökte även ringa Madde men bahgen svarade inte.
Men iaf, Bergen:
Eftersom vi skulle på teater på kvällen och skulle vara lite fina hade jag lockat håret lite snabbt innan jag gick men självklart så blåste det och var svinkallt ute så det rätades ju ut ganska fort. -.- Men iaf, vi kom till stan och därifrån skulle vi ta Kystbussen till Bergen. När vi kom fram till Bergen regnade det, surprise? Nej, det regnar typ 250 dagar om året där men det hade ju inte många av oss tänkt på så vi blev en aning våta. Iallafall kom vi fram till Peppes pizza där vi skulle äta middag innan teatern. Maten var god men det tog lite för lång tid innan vi fick den så vi blev lite stressade där. Sen fick vi springa upp till teatern som inte låg så långt från pizzerian. Då blev vi lite mera våta. På teatern fick vi sitta på översta balkongen så det var ju trevligt. Vi såg Les Miserables, skådespelarna var jätteduktiga men själva storyn var lite tråkig tyckte jag iallafall. När vi kom ut från teatern SPÖREGNADE det! Vi sprang till en busshållsplats där vi skulle ta bussen till vandrarhemmet. Vi blev helt genomvåta och sen skulle vi klämma in TVÅ klasser på EN buss. Det stod seriöst folk från golv till tak. Folk satt på varandra och det var så fullt i bussen att lärarna fick stå i trappan vid dörren där fram. Det måste sett himla kul ut. Iallafall så kom vi fram till vandrarhemmet.
Där fick vi ju våra nycklar, jag, Siv och Tara delade rum. Men vi sov inte mycket :D Vi tömde godismaskinen och åt det som kvällsmat, det fanns ju inget annat så vad skulle vi göra liksom? ;) Och sen satt vi ett gäng och spelade lite kort och snackade, men sen kom vi ju på att det skulle vara mycket roligare att köra snurra flaskan! Det var jävligt kul ! xD Vi gjorde det till typ kl 4, då gick de flesta å la sig -.- Men vi satt uppe till kl 5, sen kom vi på att det nog var bra om vi sov litegrann. Vi fick sova 3 timmar, jippi. Sen nästa dag tog vi bussen in till Bergen centrum och kutade in på H&M och köpte lite ansikts- och hårmasker. Sen bäst av allt, DONKEN!!! :D Åh vad det var gott ! :D Aa iaf, vi åkte till nåt lepramuseum, där var det kallt! Sen fick vi gå aslångt till nån slags borg som låg längst ut i hamnen och så fick vi gå runt där, den borgen var tydligen asgammal. Sen hade vi en HALVTIMME på oss att ta oss tillbaka till busstationen! Så vi fick halvspringa hela vägen åsså hade vi 5 min på oss att springa in på Meny å köpa lite dricka och mat att ha med på bussen. Stressigt, ja. Men vi hade ganska kul ! :D

Sen när jag kom hem så ville mina föräldrar dra med oss ut och äta. Jag åt typ några pommes frites och lite sallad. Hade spvit för lite och bara ätit typ choklad och chips i två dagar så jag mådde illa. Sen satt jag resten av kvällen och såg på film.

Nu ska jag duscha!

Inga kommentarer: