23 februari, 2009

helgen.

Hm ja, helgen har ju vart ganska händelselös, men kul ändå. Hade photoshoot i fredags, men det kanske jag skrev? Iallafall i lördags så var vi på kalas, det var ju kul, tog en del söta bilder :) Var en liten stund på det nya köpcentret på Husnes, hittade en affär med jättefina kläder!! Leon&Leona hette den, tror jag :P Köpte iallafall en vit lite genomskinlig typ blus eller nåt. Sen på kvällen åkte jag till Malene och var med dom en stund.

Sen igår, då var jag duktig som fan!! Städade hela jävla dagen!! Eftersom jag hade sovit dåligt de senaste dagarna pga allt damm i mitt rum så rengjorde jag ORDENTLIGT!
Plockade upp allt på golvet, hängde upp kläder på stolen och lade in alla nytvättade kläder i garderoben, samlade ihop massa papper och annat tjafs och lade det på rätt plats, sen dammade jag (under, på sidan, in i mellan, i hörnen, på kanterna, det är jobbigt att damma), dammsög (under, bakom, över, precis överallt!), dammade igen, tvättade persiennen, bytte ut lakanet i det ena fönstret (inga persienner har passat i det så för tillfället har jag hängt upp en filt där), lade iordning alla jävla sladdar på ett snyggare sätt, och till slut skurade jag hela rummet och bytte sängkläder. Hade fönstret och dörren ut öppna hela dagen för att vädra ut ordentligt så jag fick elda som fan i min lilla ugn för att inte frysa ihjäl, men det gick bra!

Samtidigt som jag gjorde detta körde jag även backup på mina datorer, vilket inte var den lättaste uppgiften direkt. Eftersom alla datorer (+ externa hårddisken) i vårat hushåll har fuckat ur fullständigt det senaste halvåret så vågade jag knappt röra datorerna längre av rädsla att de skulle få blåskärm, stänga av sig och inte vilja sätta på sig mer. Detta har hänt många skoldatorer. Så därför var det dags med backup. Jag skulle föra över allt till min egna dator men nu är det så att skoldatorn är skyddad av massa jävla säkerhetsinställningar så det var lite krångligt och eftersom msn inte funkar på min egna dator av nån jävla anledning så gick det inte att skicka över så, vi fick alltså ansluta nån kabel och skapa en delad mapp och.. ja det var jävligt krångligt iallafall. Men innan vi gjorde det så förde jag över bilderna med hjälp av usb-minne, men det fick ju självklart bara plats 1 mapp i taget och jag hade ca 11-12 mappar så jag fick ju ta det där jävla usb-minnet fram och tillbaka, fram och tillbaka.. ja ni fattar. Och allt detta gjorde jag samtidigt som jag städade! Fatta att jag var trött på kvällen! Men såklart fastnade jag på msn me Madde :D och röda mattan specialen inför Oscar-galan på E!. Somnade runt 2 och vaknade halv 7. UNDERBART.

Detta blev ett långt inlägg, ett väldigt långt inlägg och då har jag nog missat någonting. Tar det senare isf.
Puss på er :D

Inga kommentarer: