27 oktober, 2008

MÅNDAG!

Jag har försökt göra en pakt med mig själv att jag ska stänga av datorn och gå och lägga mig kl 11 på skoldagar eftersom jag numera får enorm huvudvärk när jag inte har sovit tillräckligt. Men nu är klockan 11.58 och jag sitter fortfarande vid datorn med smink och kläder på. Har iallafall borstat tänderna och gått igenom de andra vanliga kvällsrutinerna, kollat igenom bloggarna jag följer (ska skriva upp dem någon dag), kollat dagens erbjudande på bellme (även om jag inte kan beställa till Norge) och kollat igenom diverse internetsidor som jag försöker hålla reda på. Nu ska jag tvätta bort sminket, hoppa ur kläderna och i sängen.

Btw, har jag lagat mat till familjen 2 dagar i rad nu, jag brukar göra det typ 1-2 gånger i veckan, bra träning + att föräldrarna blir glada (glada föräldrar = mer pengar ;)). Igår lagade jag fläskfilè med potatis i ugnen och bearnaisedipp, vitlöksdipp och sallad till det. Verkligen jättegott blev det! Och idag blev det stuvade makaroner med kötbullar och bacon. Och nu låter jag som ett litet pluggisbarn som lagar mat till sina föräldrar hela dagen medans jag sitter och skriver mvg uppsatse i psykologi och pedagogik på högskolenivå (det är inte lätt, jag har sett min mamma göra det! xD)

Nej nu är klockan tillochmed 12.05 och jag MÅSTE gå och lägga mig om jag ska kunna varva ner innan klockan 2. Och nu när vi har ställt tillbaka klockan en timme så är det ju ljusare på morgonen och det är ju bra, men de tblir mörkt tidigare och det hatar jag! Gillar inte när det bara är mörkt hela tiden och ingen snö! Nej, nu måste jag gå och lägga mig!
Godnatt!

Btw igen, skulle gått på matten idag, men eftersom jag inte vart där nåt så visste jag inte vilket klassrum vi skulle va i, lyckat! Så jag gick hem och lyckades med att vara utelåst (min nya nyckel funkade inte) i en halvtimme tills jag fick världens damp och nästan gjorde sönder nyckeln, då gick dörren upp! Finally, så jag gick in och slängde mig i soffan. Gött!

Godnatt igen!

Inga kommentarer: