02 oktober, 2008

Imorgon!

Jag är glad! Gissa varför! Jag åker hem till Sverige imorgon! :D Sitter här och ska packa men, blä på att packa. Det är otroligt tråkigt och jag vet inte vad jag ska packa heller -.- Men jag måste väl sätta igång. När jag är färdig med att packa kommer mitt rum se ännu jävligare ut än vad det redan gör, jaja. Det är ett senare problem. Imorgon ska jag sitta i bilen och se på de nya avsnitten av Gossip Girl, How I met your mother och Private Practice! Mys! :D

Jag hade ju spanskaprov idag förresten, jag tror att det gick ganska okej. Måste ju säga att det provet var lite mer som en vanlig lektion. Den första uppgiften var att översätta en ganska enkel text från spanska till norska (då fick ju jag kämpa på med min fina svensk-norska, hoppas lärarna förstår x)) Nästa uppgift var att översätta en konversation från norska till spanska och den var ganska enkel eftersom vi redan har gjort den på en lektion (den här uppgiften var den enda jag inte gjorde helt färdig, jag kunde inte översätta en liten del av en mening, förhoppningsvis gör det inte så mycket). Nästa uppgift var en hörövning som vi också har gjort tidigare och sista uppgiften var att skriva ett brev om att man typ var på semester och vad man hade gjort där och sånt, den skulle vara på minst 100 ord och när jag hade klämt ut så mycket jag kunde i det brevet så blev det EXAKT 100 ord. Jag tycker dock att det var en aning irriterande att jag hade lagt så mycket tid på att öva på verb eftersom våran lärare har skrivit upp ungefär 25 verb på tavlan den senaste tiden trodde ju jag att det kom på provet, men nej då.
Förutsatt att mina översättningar och allt var rätt så gick det nog ganska bra :) (hoppas det iaf).

Nej nu måste jag faktiskt packa!
Puss!

Inga kommentarer: