22 oktober, 2008

flashback in reality.

flashback, jo de finns på riktigt, inte bara på film fast det är inte riktigt lika dramatiskt med flashbacks i verkligheten. Jag tycker om dem, oftast. Det finns liksom bra och dåliga tillfällen att få en flashback, tex. när man sitter hemma framför datorn och kollar på bilder, eller ligger i sängen innan man ska sova, det är bra tillfällen att få flashbacks, man blir gladare, eller ibland ledsnare men hursomhelst är det trevligt. Men tex när man sitter i klassrummet och inte märker att läraren frågar nåt pga det, eller när man står i matkön och inte märker att den har flyttat sig två meter framåt för att man står och är i sin egna värld, då är det inte lika bra med flashbacks, även om man blir gladare! På bussen får jag ofta flashbacks när jag lyssnar på musik, förknippar väldigt många minnen med musiken från den tiden. Så om jag helt plötsligt spricker upp i ett stort flin, ta det lugnt, jag är inte galen. Jag bara tänkte på en tid då allt var bättre :)

Inga kommentarer: