07 december, 2009

ÄPPLEN!

Idag ska jag äta äpplen!!! :D
Och nu tänker alla att jag är heeelt dum i huvudet, men nej. För det är nämligen så att jag är allergisk mot äpplen, och det irriterar mig mest i hela världen eftersom jag ÄLSKAR äpplen. Om jag hade kunnat så hade jag ätit äpplen till frukost, lunch och middag, men nu kan jag ju tyvärr inte det.

Men så är det så att för några år sedan hittade jag en äppelsort som jag tål om jag bara tar en allergitablett först, nämligen "Honey Crunch". Den fanns på Maxi på överby och jag kunde gladeligen äta äpplen igen, tills de slutade sälja Honey Crunch där.. Detta var många år sedan och varenda gång jag är inne i en affär kollar jag lite åt äpplena för att se om Honey Crunch säljs och det gör den aldrig. Förräns idag! Idag hittade jag nämligen Honey Crunch på Meny nere på Leirvik! Lycka! Så efter skolan ska jag åka och köpa massa äpplen och be till gudarna att jag fortfarande tål dem! Annars tror jag fan att jag går i ide för vintern. Då orkar jag fan inte mer.

Men nu ska jag gå och fylla vatten på min vattenflaska och sen är det historia, jippi..
Pusshej!

Inga kommentarer: