26 september, 2009

Lilla Blonda Jag.

Jag behöver förändring i mitt liv. Jag är trött på detta. Jag vill göra något som inte är likt mig. Något helt oväntat. Jag vill färga håret brunt, klippa av det, tatuera mig, pierca mig, vad som helst. Men jag behöver förändring i allafall. Jag har länge varit samma person utåt. Försökt vara positiv, jag vet inte hur bra det fungerar, ser ni igenom min fasad? Jag har varit samma person, den lilla korta blonda tjejen, Lilla Blonda Sara.

Men jag är inte henne längre. Det var längesen jag fick kämpa för att bli henne och någonstans längs vägen har jag tappat bort henne. Men det börjar gå bättre för mig nu, bara ett år kvar i skolan och det är en stor lättnad för redan när jag gick i sexan fick jag lära mig att ta en dag i taget för att klara av vardagen. Och då blev ju inte skolan så himla enkel med tanke på läxor och sådant trams. 6 år senare kan jag fortfarande inte se mycket längre framåt än till helgen och jag tar dagen som den kommer. För det är sån jag är, det är så jag fungerar.

Efter skolan är färdig har jag inga direkta planer. Jag får väl jobba antar jag, flytta till Sverige om jag kan hitta något jobb där. Jag tänker inte gå i skolan i allafall, för i mitt fall hade ju det varit totalt onödigt, jag vet ju inte vad jag vill jobba med! Och det är ju verkligen ingen idè att plugga till något man inte vet om man vill bli!

Ni kanske har drömmar och mål här i livet och det är ju jättebra för er! Verkligen, då är jag glad för eran skull. Men jag har ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv. Alla kanske inte har funderat ut hela livet när de är 18. Just nu vill jag bara njuta av att vara ung och slippa tänka på alla ansvar i livet. Så försök förstå och respektera mitt val.

Jösses vilket seriöst inlägg detta blev då. Det var egentligen inte tanken, tror jag. Jag är lite borta just nu, har proppat i mig Ibumetin så.. :)
Natti natti !

Inga kommentarer: