28 november, 2009

ingenting är som sommaren.

Hello.
Idag har jag inte gjort något speciellt, sov ca 13 timmar och var ändå stendöd när jag vaknade, om man nu kan vakna upp stendöd.. Cyklade ner till Kiwi för en liten stund sen, det var ganska gött att få cykla lite faktiskt, älskar ju det.

Tänkte chilla i kväll och ta igen mig efter denna veckan som har varit ett jävla helvete rent ut sagt. Jag har väl sovit sammanlagt 15 timmar (då räknar jag inte med inatt) om ens det. Så denna veckan har jag inte varit helt med i huvudet. Men men, det ska nog bli bra. Ska även vila upp mig lite inför morgondagen, då ska vi nämligen fira min mormor och morfars 60-års bröllopsdag. De har varit gifta i 60 år! Det är ju sjukt länge ^^ Då kommer i alla fall halva lyckliga släkten hit och ska fika. Och let's face it, släktkalas är grymt ansträngande ibland.

Annars ville jag bara tipsa om en text som Alex Schulman har skrivit i sin blogg. Helt fantastiskt bra skrivet och den beskriver den svenska sommaren helt perfekt. Efter att ha läst den texten vill jag bara sätta mig ner och grina för jag saknar sommaren så mycket. Kan vi inte bara spola fram tiden till typ april? Snääälla?

Tänkte passa på att tipsa om en av mina absoluta favorit-sommarlåtar. De flesta kommer nog ihåg "vacker utan spackel" av Joakim Hillson, men denna var alltid min favorit bland hans låtar. Jag bara älskar den.

Just nu lyssnar jag nästan bara på Taylor Swift, Crazier är min favorit idag. Bon Jovi's "We weren't born to follow" är också grymt bra!

Nu har jag annat att göra än att sitta och ge ut massa musiktips på bloggen. Som sagt så kommer släkten imorgon och det betyder (suck) storstädning. Måste folk bry sig så himla mycket om varenda centimeter i huset är dammat och varenda millimeter av golvet är både skurat med grönsåpa och dammsuget? Inte för att jag vill leva i en svinstia men någon slags måtta får det ju faktiskt vara.

Bye!

Inga kommentarer: