27 augusti, 2009

fullkomligt jävla idiotiskt.

Fan då! Jag kan inte se True Blood på Svt play bara för att jag råkar befinna mig i Norge! Hur ska jag då se det utan att behöva ladda ner, va? Kan någon svara på det? Vad jag vet visas det inte i Norge än.

Man laddar ner för att man vill ha tag på det man vill ha så fort som möjligt. Nu, med en gång! Det är inte längre någon som orkar vänta på att tv-serier ska komma till Norden 2 år efter den börjar visas i USA, nej, DÄRFÖR laddar man ner! Man orkar inte gå till affären för att köpa en CD med den musiken man vill ha och man kan ju inte heller ladda ner musiken lagligt på iTunes om den inte finns där. Jag har inte provat att ladda ner lagligt på andra sidor som cdon.com men jag tycker att det är alldeles för krångligt att behöva använda sig av flera olika sidor speciellt som alla sidor låser låtarna på olika sätt. Sånger som du laddar ner på iTunes till exempel kan du bara ha på 5 olika datorer och du kan bara spela upp dem i iTunes. Jag laddade ner musik på min mobil en gång, de gick inte att ta över till datorn.

Om jag har betalat för en sång vill jag kunna lyssna på den när som helst, på vilken dator som helst och kunna lägga över den till vilken mp3-spelare jag vill! Vad händer när jag har bytt dator mer än 5 gånger då? För det lär jag ju göra under en livstid, personligen har jag redan gått igenom 2 st på 2 år så om jag håller den farten så kan inte jag lyssna på den musiken längre om 3 år? Om jag inte vill betala för den igen då..

Med detta systemet är det fan inte konstigt att folk laddar ner olagligt! Folk kan ju bara försöka stänga ner The Pirate Bay hur mycket de vill om det nu roar dem så ofantligt mycket, det kommer alltid finnas någon som tar upp det igen. Och sen kan ju Sveriges regering slänga upp så många jävla löjliga ipred- och fra-lagar de vill! Det är som med ungdomar och alkohol, man kan alltid få tag på det om man vill. Även om man kanske måste kämpa lite mer nu.

Förbättring krävs av bägge sidor, inte bara av dem som laddar ner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

true blood värkar som världens sämsta serie! tittade första halva avsnittet, kasst om något! :S //hugooo

Sara M. sa...

Jag har inte sett det än, men alla säger att det är skitbra så jag tänkte se vad det är för nåt.
Men eftersom det är massa heta vampyrer i den så går det nog bra :)