02 mars, 2010

dancing in the rain.

Ett tag sedan jag skrev sist, det går i perioder det här med blogglusten. Som en liten update på vad som har hänt sist kan jag berätta att revyn var kul och vällyckad men det blev inte mycket till utgång för min del. Stack till en förfest men gick hem nästan med en gång. Sista föreställningen hade vi en liten minnestund i början för en lärare här på skolan gick tyvärr bort den helgen.

På sportlovet var jag i Sverige. En helvetesresa dit, det var snöstorm och ett tåg hade spårat ur på svenska sidan, så vi fick ta buss från Halden. Det första busschauffören sa när vi gick på bussen var att han inte kunde vägen! Det kändes ju ganska tryggt. Vi hittade i alla fall, men när vi kom till e45 stannade bilarna. Vi fick stå i kö mellan Brålanda och Mellerud i 4 timmar ungefär, men det var ju ganska kul ändå. Eller inte. Efter detta och en liten promenad i stormen i motvind och 15 minus kom jag till slut fram.

Chillade mest på sportlovet, med Madde och ibland ett par homsebarn. Vi åt god mat, körde runt, kollade in rabatterna i ICA-reklambladen som trillade ner i brevinkastet. Vi hade det mysigt helt enkelt. Jag och pappa shoppade järnet på ICA maxi och nu har vi mat i frysen för typ ett år och jag har fyllt upp mitt chips/godis-lager igen. Kom hem till mig och ät godis och chips! :D

Där har ni de senaste 2 veckorna i mitt liv. ;)

Inga kommentarer: