24 januari, 2010

Smoooothie!


Hallå.

Helgen har spenderats med Synne & Malene och vi har käkat glass, och smoothie och annat gott! Idag har jag bara varit hemma och gjort absolut ingenting. Har sett på One Tree Hill litegrann, men annars har jag nog inte gjort något vettigt.

Jag har druckit (ätit?) smoothie idag också, har smoothie-period nu igen. Men det är bara bra, för till skillnad från chips som är mitt största beroende så är smoothies faktiskt nyttigt! Förr gjorde jag "vanliga" smoothies, med yoghurt i. Men nu gör jag såkallade "sorbetsmoothies" istället. Man har alltså bara i frysta frukter och lite äppeljuice (för att det ska gå lättare att mixa) i en mixer och maler ner det till en sorbetliknande sörja. Grymt gott! :D

Jag måste köpa nya frysta frukter bara, allt är nästan slut. Brukar köpa tropisk blandning och jordgubbar/hallon och blanda. På ICA MAXI här finns det skitstora påsar man kan köpa, de kan räcka i flera månader, beroende på hur mycket smoothies man gör då ;) Provade även tropisk/jordgubb/banan/hallon häromdagen och det var så jävla gott! Om jag hade haft tid och något att ha det i hade jag gjort smoothies till frukost och tagit med till skolan! Det hade ju varit grymt smart!

Näe, nu ska jag nog gå och lägga mig, har ju tyvärr skola imorgon. Illa! Aja, får väl försöka så gott det går. Godnatt!

Inga kommentarer: