26 januari, 2010

For an optimist, I'm pretty pessimistic.

Varför är alla lärare så himla bestämda att visa dig vad du har fått för terminsbetyg? Om jag vill se dem så finns de på internet. Jag kan kolla där, men nu är det så att jag vill inte veta. De suger antagligen och jag bryr mig verkligen inte, därför har jag inte kollat upp det.

Men så tror ju alla lärare att de måste sätta sig ner och förklara vilket betyg du har fått och varför. Men Guess What? Jag vet redan varför jag bara fick knappt godkänt! Jag var borta typ hela december, det är liksom ingen nyhet, det var jag som valde att stanna hemma. Vinterdepression kallas det, kan drabba även de bästa ;) Men nu blir det snart vår och solsken igen, då kommer jag må bättre så då kan vi ju bara ta och glömma bort den där lilla vintern, eller hur?
Fast så enkelt kan vi ju nog inte ha det, det blir nog lite för lätt för lilla Sara. Det kommer nog fler (o)trevliga överraskningar längs vägen ska ni se.

Pessimist, jag? Nej, varför tror du det?

Inga kommentarer: