30 juni, 2009

Jobbat!

Jaha, nu är jag i allafall färdig med de 2 första dagarna på jobbet, bara 3 dagar kvar! Jag kan ju bara säga att jag har grymt ont i ryggen och axlarna. Det handlar inte om att jobbet är svårt eller att det är tungt att lyfta fisken eller något sånt, fiskarna väger väl max 100 gram eller nåt, så det är ju inte tungt direkt. Nej, det är mer för att man repeterar samma rörelser, om och om igen under 12 timmar. Tekniskt sett är det bara 10 timmar som vi faktiskt jobbar, man har ju lite raster och sånt. Men om du tänker efter lite så förstår du kanske att det blir lite jobbigt.

Annars så är jobbet helt okej, trevliga människor och relativt enkelt jobb, tyvärr är själva lyftandet ganska tråkigt men om du har massa musik att lyssna på brukar det faktiskt gå bra! Man får både lunch och middag där så det är också gött!

Btw, så fick vi sluta en timme tidigare idag för att vi var så snabba och blev klara med alla fiskarna vi skulle lyfta idag! Jag och Malene lyfte tillsammans över 7000 fiskar på 1,5 timme! Det säger kanske inte er så mycket men det är ganska bra faktiskt! ;) Haha jag har blivit fisknörd :]

Nu tänkte jag faktiskt gå och lägga mig, är grymt trött! Kan vara skönt att inte vara stendöd på jobbet imorgon också! Godnatt!

Inga kommentarer: