02 april, 2009

torsdag.

Har inte haft någon lust att skriva idag men jag slänger in ett litet inlägg ändå. I måndags kväll hörde vi ett högt brak utifrån altanen och sen kommer våra katter in och ser livrädda ut, båda gömmer sig under bordet. Då ser vi att Alfons har skadat tassen, stackarn hade antagligen stukat den och fått ett litet sår under den. Han var i allafall bra nästa dag men vi vet inte vad det var som lät eller skrämde dem så.

Igår gjorde jag hemgjorda köttbullar, helt själv! Asgott var det! Hade pommes och en bearnaisedressing till det. Idag skulle vi egentligen ha friluftsdag på skolan, jag valde alternativet promenad. Men imorse såg jag att det duggade litegrann ute och så mådde jag inte speciellt bra så jag bestämde mig för att det var bäst att stanna hemma idag. Har tapetserat en till vägg idag, eller ja, det var mest pappa men jag kletade på tapetklistret i allafall! Är nästan helt färdiga med tapetserandet och imorgon ska vi nog köpa en dörr.

Men nu ska jag nog gå och lägga mig, ska upp tiiiiiiidigt imorgon och ha nån slags testexamen i spanska, det fick vi reda på efter sista spanskalektionen för veckan i tisdags, schysst! Vi kunde ju åtminstone fått en lektion att förbereda oss på! Menmen..
Godnatt! :D

1 kommentar:

Lorien sa...

Nu finns en låt uppe (: Under inlägget "Crestfallen soul, rest for this night..." :)